torsdag 10. desember 2009


1 kommentar:

  1. Hm. Denne var vanskelig å kommentere. Jeg vil like bildet, men får det ikke til.

    For å ta det positive først. Fin positur, og en kjekk ung mann. Du skal og ha ros for at det ser ut som om du har fått modellen til å slappe bra av.

    Men lyset. Hud og gult lys er og en skummel kombinasjon. Skal det fungere er du avhengig av mye lys, og bedre fordeling av lyset. Hvis ikke får du problemer med metning av rødkanalen og praktisk talt ikke informasjon i de to andre kanalene, spesielt i skyggene. Resultatet blir gjerne posterering i skygger. Her lider halvskyggen i ansiktet f.eks. Men ikke bare der, på brystet brekker fargene opp. Forsåvidt en morsom effekt, men ikke særlig smigrende for modellen.

    En annen positiv ting. I lite format så liker jeg fargene. Varme, sterke, rett og slett fint. Litt mystikk er det og over bildet, i lite format.

    Men, når jeg åpner bildet og detaljene kommer fram, så får jeg rett og slett assosiasjoner til bleieutslett ;-) Blir sittende og sympatiklø meg selv mens jeg ser på det.

    Har du prøvd s&h konvertering? Jeg vil tro at du da ville kunne nytte den informasjonen som tross alt er i fila mye bedre. Problemet er som sagt fargeballensen. Bruker du Split toning funksjonen i LR etterpå, vil du nok kunne leke fram lignende fargetoner, men unngå at fargene sprekker opp.

    SvarSlett