mandag 16. november 2009

Bergen 2








Et par bilder til fra Bergensturen!


2 kommentarer:

  1. Når jeg ser på det øverste bildet kjenner jeg at jeg får lyst på en tur til Bergen igjen. Nydelig by!

    SvarSlett
  2. Bryggebildet vekker ikke så mye i meg. Det er pent, og er veldig "dine" farger. Men det inneholder så mye informasjon at jeg rett og slett ikke ser hva motivet ditt var.
    Du har heller ikke greid å finne en naturlig avgrensing av motivet nede og til sidene, i hvert fall ikke i mine øyne.
    Jeg savner og ballanse i vertikalplanet. Greier ikke å bestemme meg for om det er topp eller bunntungt, men jeg opplever det altså som uballansert. Og når man ikke ser hensikta med uballanse, da virker det gjerne irriterende.

    Når det gjelder det siste så har jeg litt det samme problemet. Hva er motivet ditt? Er det lastebilen? I så fall drukner det i skygge. Er det linjene som lystrådene danner? I så fall kommer lastebilen i veien for det :-(
    Mye mulig det er noe der som jeg ikke ser, men du treffer i hvert fall ikke undertegnede.

    :-)

    Bilde to og tre er klart de som holder på interessen min lengst.

    Det med lystrådene gir meg en følelse av å være fanga. Samtidig er det noe vekløst over scenen. Dette virker og uballansert, men her ser jeg en mulig hensikt i det. Det er det som gir meg den svevende følelsen.
    Tror ikke jeg vil vikle meg inn i lengre forklaringer. (Pun intended, som det sies over dammen) Jeg nøyer meg med å konstatere at dette var svært godt sett, og utført. Bra bilde, mao :-)

    Gjerdbildet gir meg og en litt ubehagelig følelse i magen. Som i lystrådbildet henger det nok mye sammen med lyset.

    Finner desverre ikke noe mer fornuftig og si om disse (eller ufornuftig for den sags skyld).

    SvarSlett